Většina lidí ráda soutěží a toho si samozřejmě je vědoma většina firem. Firmy se s rozmachem sociálních sítí proto rozhodly pro nový způsob propagace, skrz soutěže. Samozřejmě již dříve bylo vcelku běžné, že firmy za nabízely soutěže, kdy jste se třeba za určitý počet kódů z výrobků, mohli dostat do slosování o hodnotné ceny, jenže na sociálních sítích si nic kupovat nemusíte.
šipka v terči
Říkáte si, jak to tedy může fungovat, aby se daným firmám vyplatilo rozdávat, někdy i velice hodnotné dary, jen za to že dáte lajk na příspěvek, označíte kamaráda nebo dáte lajk na stránku. U nákupů produktů a sbírání kódů je to jasné, firmám se díky soutěži může zvýšit prodej, který pokryje ceny v soutěži, a navíc firma získá potenciální nové zákazníky. Ale jak již bylo řečeno na Facebooku nebo Instagramu si nic nekoupíte, jsou tedy tyhle soutěže pouze podvod?
královská flush
Na otázku samozřejmě nejde odpovědět se 100% přednostní. Vždy se může najít podvodníků, ale u většiny soutěží na sociálních sítích platí, že se hraje o reálné ceny. To znamená ževelká většina soutěží je opravdových a hraje se o opravdové ceny! Vášně občas rozpoutá i způsob losování výherců, ale i to se snaží firmy v rámci vlastní kladné propagace ošetřit, aby vše bylo co nejvíc transparentní (využívá se třeba natočení náhodné vybrání výherce atp.).
A k otázce, proč se to firmám vyplácí? Je to velice jednoduché a sofistikované. Firmy získávají nové fanoušky na svoje stránky, tím zvyšují povědomí o dané značce a tím si tvoří levnou reklamu. Účastí v soutěži tak dáte většinou firmě možnost lépe Vás oslovit reklamou a třeba i přesvědčit k nákupu. Jak jednoduché, že? Pro lidi, kteří ale nejsou příliš snadno ovlivnitelní reklamou, můžou být soutěže poměrně vítaným pozdvižením s možností vyhrát něco pěkného, protože jak se říká, kdo nehraje nevyhraje… Takže závěrem, nebojte se soutěžit na sociálních, i když šance na výhru je nízká, ale pamatujte na to, že firmy to nedělají z dobrosrdečnosti, ale jako sofistikovanou propagaci.